اهمیت خرید دستگاه UPS برای دستگاه خودپرداز

بخش عمده‌ای از عملیات‌ بانکی در کشور، توسط دستگاه‌های خودپرداز صورت می‌گیرد؛ که نشان می‌دهد استفاده از تجهیزات برق اضطراری UPS تا چه اندازه حیاتی است. زمانی که خودپرداز‌های بانکی (عابر بانک) به طور ناخواسته دچار قطعی برق شود؛ این یو پی اس است که برای پایداری معاملات بانکی کاربران وارد عمل می‌شود. در واقع وظیفه اصلی دستگاه یو پی اس، ارائه جریان برق سالم (بدون نوسان) در حالت عادی، و تامین جریان برق مورد نیاز تجهیزات پراهمیت در زمان قطعی برق است. از آنجایی که یکی از اصلی‌ترین تجهیزات برقی پرکاربرد در کشور، دستگاه خودپرداز است؛ در این مطلب به اهمیت خرید دستگاه UPS برای دستگاه خودپرداز خواهیم پرداخت.
فهرست مطالب

چرا استفاده از UPS در خودپرداز مهم است؟

همانطور که می‌دانیم؛ وظیفه دستگاه UPS تامین انرژی برق برای دستگاه‌های برقی پراهمیت است. یکی از مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین تجهیزات برقی که روزانه میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند؛ دستگاه خودپرداز بانکی است. این دستگاه‌ها به طور مدام و بدون وقفه از انرژی برای ارائه سرویس با کاربران خود استفاده می‌کنند. و قطعلا قطعی ناگهانی برق می‌تواند خسارات مالی فراوانی را به آنها وارد کند. قطعی برق ناخواسته ضمن مختل کردن معمالات مالی و تجاری، به دلیل حساسیت بالای تجهیزات به کار رفته در این دستگاه‌ها.، خسارات مالی فراوانی را نیز به همراه دارد و به همین دلیل است که کلیه دستگاه‌های خودپرداز بانکی نیازمند استفاده از UPS هستند.

دستگاه خودپرداز عابربانک ATM

نقش UPS در حفظ عملکرد پایدار دستگاه‌های خودپرداز

تقریبا تمامی بانک‌ها از دستگاه‌های خودپرداز و UPS استفاده می‌کنند زیرا دستگاه‌های ATM دارای تجهیزات پیچیده برقی هستند. این قسمت ها شامل مانیتور، سیستم و برد فرمان، سنسورها، دوربین مداربسته، مخزن پول، ماشین شمارش و واحد تغذیه پول می باشد. میزان مصرف برق این دستگاه ها بسیار بالا بوده و هر گونه بروز مشکل در منبع، تاثیر مستقیمی بر روی دستگاه خود پرداز خواهد گذاشت. به دلیل اهمیت بالای این تجهیزات و همچنین اطلاعاتی که در زمان استفاده از دستگاه‌های خودپرداز استفاده می‌شوند؛ استفاده از UPS ضروری است. زمانی که برق این دستگاه قطع می شود؛ بلافاصله باید منبع دیگری برای برق رسانی به دستگاه متصل گردد.

تجهیزات داخلی ATM

ضرورت UPS برای تأمین برق سالم و پایدار دستگاه‌های ATM

علاوه بر این که این دستگاه‌های خودپرداز تجهیزات گران قیمتی هستند که استفاده از UPS را با اهمیت‌تر می‌کنند. همچنین این دستگاه‌های به صورت مداوم به سیستم برق شهری متصل هستند که همواره دارای نواسانات غیرقابل پیش‌بینی هستند. چه در زمان قطعی برق و چه در زمان اتصال خودپرداز به سیستم برق شهری، نیاز به جریان برق سالم وجود دارد. که تنها دستگاه یو پی اس می‌تواند این مشکل را برطرف کند و یک جریان سالم و قابل اطمینان فراهم سازد. لازم به ذکر است که تمامی دستگاه‌های ATM دارای یک دستگاه‌های یو پی اس  به همراه باتری‌های مخصوص هستند.

دستگاه UPS منبع تغذیه بدون وقفه

مناسب‌ترین UPS برای دستگاه‌های ATM

باتوجه به ویژگی‌های دستگاه‌های خودپرداز ممکن است که این سوال پیش بیاید که کدام یو پی اس برای این تجهیزات مناسب است؟ یو پی اس های معمولی که در این دستگاه ها استفاده می شوند از نوع اینتراکتیو یا آنلاین می باشند. هرگونه نویز و نوسان در این دستگاه ها موجب بروز مشکل جدی خواهد شد؛ از این رو باید به دقت از آن مراقبت کرد. استفاده از يو پي اس هايي با طراحی و ساخت پیشرفته و با مدارات ویژه و قطعاتي با بهترین کیفیت و برخورداری از همه امکانات مخصوص خود پرداز بهترین روش است.

مشخصات یو پی اس برای دستگاه خودپرداز
  • توانایی دخیره برق برای مدت زمان های بلند مدت
  • ایجاد حرارت بسیار کم
  • محفظه متناسب برای باتری
  • مجهز به سنسورهای هشدار حرارت و حریق
  • مجهز به قابلیت مانیتورینگ جریان برق و تغییرات ولتاژ
  • توان1kva/2kva/3kva

در نظر گرفتن یک یو پی اس به صورت مجزا جهت خود پرداز الزامی بوده و نباید از یک یو پی اس برای تمامی سیستم های بانکی استفاده نمود.

محصـــــــــولات ویژه

فــــــرپاک